چاپ
اخبار
بازدید: 603

اجرایی شدن فرمان خامنه ای که بنابر اعتراف وزیر خارجه قبلا آمریکا را در جریان حمله به اسراییل قرار داده بود و همچنین بطور همزمان با تهدید و تشر از نوع آخوندی و ملایی اسلامی فقهاتی ، ماموران را به انجام وظیفه در سرکوب تهدید کرد ،

مشخصا این روش کار همان اعتراف یک از فرماندهان سپاه را تداعی میکند که گفته بود ؛ در صورت هر حمله خارجی ما آماده سرکوب در داخل هستیم که مردم جنگ خارجی را بهانه اعتراضات نکنند !بالاترین مقامات نظامی آمریکا در منطقه که به سنتگام مشهور هستند هم گفته اند ، حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل، هیچ تلفات جانی و یا خسارات مالی بر ایالات متحده وارد نکرده و نیروهای آمریکایی آماده ارائه پشتیبانی تدافعی بیشتر به منظور محافظت از سربازان ایالات متحده در منطقه هستند و حمله ایران به اسراییل هیچگونه شباهتی به جنگ میان دو کشور را نداشت و در حد یک بازی میان دوطرف در یک گیم کامپیوتری بدون تلاف واقعی و بیرونی بود!

لذا همزمان با موشک پرانی کور و بی هدف به سوی اسراییل و شکست این طرح بنابر گزارش منافع بیطرف خبرگذاریهای بین المللی ، مأموران فرماندهی انتظامی از روز شنبه برای مقابله با زنانی که به حجاب اجباری تن نمی‌دهند و بر حق انتخاب پوشش تأکید دارند، به طور گسترده در شهرهای ایران مستقر شده‌اند. از جمله روز شنبه «مأموران زن و مرد به طور وحشتناک برای اعمال حجاب اجباری در سطح شهر مستقر شده‌اند.» «از صبح روز شنبه تمامی چهارراه‌ها و میادین نیروی لباس شخصی خانم و آقایان موتوری» مستقر شده‌اند و به زنان و دختران برای رعایت حجاب اجباری تذکر می‌دهند.

همچنین مأموران انتظامی و لباس شخصی روز شنبه در شهر رشت که نقش مهمی در اعتراضات زنان ایران را داشته است ، با ایجاد مزاحمت برای شهروندان و به‌ویژه دخالت در پوشش انتخابی آنها، در نقاطی از شهر با مردم درگیر شدند.

همچنین، انتشار روایت‌های برخی شهروندان در رسانه‌های اجتماعی نیز از تکرار این رویه نیروی انتظامی در سایر شهرها حکایت دارد.

از جمله، سودابه قیصری، مترجم، درباره تجربه خود از راه رفتن بدون روسری «از ونک تا سر مطهری» در تهران، گفت که در طول مسیر «کسی کاری نداشت» تا این که «سر مطهری آقایی با لباس نیروی انتظامی جلویم را گرفت که این چه وضع حجاب است؟ حجاب قانون است و شما باید از قانون پیروی کنی وگرنه مجبورم بازداشتت کنم.»

او با بیان این که در حین بحث یک جوان از آنها فیلم می‌گرفته، اضافه کرده که «در پی اعتراض مکرر
من به فیلمبرداری این آقا، مأمور گفت این آقا ابواب‌جمعی من است و دارد وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.»

سودابه قیصری همچنین تأکید کرده است که مقامات جمهوری اسلامی «در نهایت با تمام قدرت تلاش می‌کنند ما را مجبور کنند دوباره روسری‌ها را از توی کیف دربیاریم.»

 
 

همچنین، زینب زمان، فعال حقوق زنان، با بیان این که «شجاعت به معنی نترسیدن نیست»، گفت: «شجاعت یعنی با وجود ترس از تهدیدها باز هم به مبارزه ادامه می‌دهیم.»

او با تأکید بر این که «زنی که بی حجاب می‌رود بیرون، با خیال آسوده و راحت بیرون نمی‌رود» بلکه «تپش قلب می گیرد» و «دائم منتظر است تا اتفاقی براش بیافتد»، افزود: «ولی حاضر نیست با حجاب برود بیرون و این عین شجاعت است.»

 
 

با وجود تداوم تلاش فرماندهی انتظامی برای مجبور کردن زنان رعایت حجاب اجباری با عنوان «قانون»، محسن برهانی حقوقدان، به روزنامه اعتماد گفت که «شورای امنیت کشور، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد حجاب و عفاف، و شخص وزیر کشور قانون‌گذار نیستند و نمی‌توانند برای افراد و نهادها و مغازه‌ها حق و تکلیف قانونی ایجاد کنند.»

به تأکید او، «هیچ فرد مسئولی نمی‌تواند بگوید بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، ابلاغیه ستاد حجاب و عفاف، ابلاغیه ستاد امر به معروف اقدامی را صورت داده یا قرار است صورت دهد» و «این ستادها اجازه اعطای حق قانونی و صلاحیت قانونی را ندارند.»

برهانی با بیان این که «تمامی اقداماتی که در خصوص موضوع حجاب صورت می‌گیرد، غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی باید داشته باشد»، تأکید کرد: «فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی) نمی‌تواند با رفتار غیرقانونی و اقدامات غیرقانونی به‌زعم خود با یک امر غیرقانونی برخورد کند.»

این حقوقدان همچنین «اقدامات نیروی انتظامی» را «در برخورد با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی که در قالب پیامک و توقیف خودرو و پلمب و ممانعت از حضور در اماکن عمومی صورت می‌گیرد، تماما غیرقانونی» دانست.

همچنین، معین خزائلی، حقوقدان، به صدای آمریکا گفته که قانونی در ایران وجود ندارد که نیروی انتظامی بخواهد با استناد به آن حجاب اجباری را اجرا کند.

معین خزائلی: قانونی در ایران وجود ندارد که پلیس بخواهد حجاب اجباری را اجرا کند
 
 

هم‌زمان با اجرای طرح موسوم به «نور» برای اعمال حجاب اجباری بر زنان و دختران در روز شنبه، گزارش‌های متعددی از برخوردهای مأموران با مردم انتشار یافت. از جمله، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که نفیسه لطیفیان و نگار عابدزاده، همسر و فرزند احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان پیشکسوت فوتبال، به دلیل استفاده از پوشش اختیاری، به طور موقت بازداشت شدند.

دور تازه برخورد با مخالفان حجاب اجباری
همچنین ببینید:

ازسرگیری برخورد حکومتی با مخالفان حجاب اجباری؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی: از شما بیزاریم

فرماندهی انتظامی در استان‌های مختلف ایران یک روز پس از تأکید علی خامنه‌ای بر لزوم فشار بیشتر برای اجبار در آنچه «رعایت موازین اسلامی»‌ نامید، اعلام کردند که از روز شنبه ۲۵ فروردین، سخت‌گیری‌ها برای اعمال حجاب اجباری افزایش خواهد یافت.

اعتراض به حجاب اجباری
همچنین ببینید:

تهدید زنان به «برخورد قانونی»؛ نیروی انتظامی به دنبال اجرای حجاب اجباری است

رهبر جمهوری اسلامی در روزهای گذشته نیز برداشتن حجاب را به منزله بازگشت به دوره پهلوی دانسته و آن را «برگشت به وضعیت فضاحت‌بار طاغوت» نامیده بود.

رهبران گروه هفت روز یکشنبه در نشستی که از طریق ویدیو برگزار کردند، «حملات بی‌سابقه» جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را محکوم کردند.

حساب کاربری کاخ سفید در ایکس با انتشار تصویری از این نشست ویدیویی اعلام کرد رهبران گروه هفت «حملات بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل را محکوم و بر تعهد گروه هفت به امنیت اسرائیل تاکید کردند.»

رهبران گروه هفت در بیانیه مشترک خود هشدار دادند که اقدامات جمهوری اسلامی ممکن است به تشدید غیرقابل‌کنترل تنش‌ها منجر شود.

آنها ضمن تاکید بر تداوم تلاش‌های خود به منظور ایجاد ثبات و جلوگیری از افزایش بیشتر تنش‌ها خواستار توقف حملات جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش شدند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، نیز با انتشار تصویری از نشست رهبران گروه هفت در رسانه ایکس گفت: «حمله بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل را محکوم کردیم.»

ارسالی یاران جنبش رهایی بخش لر جهت درج در سایت www.lorabad.com