صدای آمریکا

  1. مقامات عراقی و سوری روز دوشنبه اعلام کردند که دولت عراق صدها شهروند دیگر این کشور را که با داعش مرتبط هستند، از اردوگاهی در سوریه به موصل بازگردانده است.
  2. به دنبال صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، رپر زندانی، حمایت شهروندان از او ادامه دارد.
  3. روزنامه «ایران» در گزارشی علیه مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان مجلس آنها را به باد انتقاد گرفت و منتقدان دولت را «بی‌هنر»، «ترامپ هراس» و دارای نظرات «خیالی» دانست.
  4. بنابر اعلام منابع خبری، دولت ابراهیم رئیسی با وجود شعارهای انتخاباتی و تاکید علی خامنه‌ای، نه‌تنها در مهار تورم موفقیت نداشته بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم نیز شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.
  5. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گزارش‌های منتشر شده مبنی بر برنامه‌ریزی دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت برای نخست‌ وزیر و دیگر مقام‌های بلندپایه اسرائیل را محکوم کرد.
  6. کانون نویسندگان ایران، با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر، ضمن اعلام حمایت از مطالبات و خواسته‎های کارگران در ایران، خواستار آزادی همه‌‌ی کارگران زندانی و فعالان کارگری در بند جمهوری اسلامی شد.
  7. بی‌بی‌سی جهانی در یک گزارش تفصیلی اعلام کرد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد نیکا شاکرمی، نوجوان ۱۶ ساله معترض ایرانی، مورد تجاوز ماموران حکومتی قرار گرفته و کشته شده است.
  8. همکاری بیل گیتس و عربستان در زمینه مبارزه با فلج اطفال و مقابله جهانی با فقر
  9. با ادامه تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در غزه، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و عبدالفتاح السیی همتای مصری او درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.
  10. حاضران در مجمع جهانی اقتصاد در مورد حکومت ایران، اسرائیل و و وضعیت غزه و رفح سخن گفتند
  11. چرا الکل‌های دست‌ساز در ایران مرگبار می‌شود و علائم آن چیست؟ گفت‌وگو با دکتر امید مهرپور
  12. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد مقامات اوین سه عضو زندانی این سندیکا را تهدید کرده‌اند که انتشار بیانیه از سوی آنها به مناسبت روز جهانی کارگر به افزایش سال‌های حبس‌شان منجر خواهد شد.
  13. مقامات محلی در اوکراین گفتند حمله موشکی روسیه به یک مرکز آموزشی در بندر اودسا در حاشیه دریای سیاه چهار نفر را کشته و ۲۸ نفر را زخمی کرده است.
  14. عوامل تولید «دانه انجیر مقدس» به کارگردانی محمد رسول‌اف پس از قرارگیری این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن، تحت فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.
  15. هاتف به صدای آمریکا: توماج صالحی به نماد ترانه مقاومت تبدیل شده است
  16. عطا هودشتیان: جبهه مبارزه با رژیم در خارج از ایران توجهات بین‌المللی را جلب می‌کند
  17. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه به بخش فارسی صدای آمریکا گفت جمهوری اسلامی همچنان یکی از «بزرگ‌ترین صادرکنندگان تروریسم» است.
  18. با گذشت یک هفته از اعتصاب غذای نرگس منصوری، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین،‌ نرگس محمدی فعال حقوق بشر زندانی در مورد وضعیت او ابراز نگرانی کرد.
  19. شهلا شفیق: صدیقه وسمقی برخلاف طاهره طالقانی از حجاب دفاع ایدئولوژیک نکرده است
  20. جمشید برزگر: بازگشت ایرانیان خارج از کشور به خیابان‌ها امیدوار کننده است