صدای آمریکا

  1. حماس با هدف افزایش فشار بر اسرائیل برای دستیابی به توافق آتش‌بس، ویدئویی از یک گروگان آمریکایی-اسرائیلی زخمی منتشر کرد؛ اقدامی که اسرائیل آن را «تروریسم روانی» این گروه فلسطینی خوانده است.
  2. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز ۵ اردیبهشت در دیدار «گزینشی» با گروهی از کارگران مدعی شد که با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند و جیب و دست کارگر پُر می‌شود.
  3. اقبال اقبالی: بی‌قانونی در جمهوری اسلامی قانونمند شده؛ مردم باید به همبستگی به این اقدامات حکومت اعتراض کنند
  4. شبه‌نظامیان شورشی حوثی روز چهارشنبه مدعی شدند که یک کشتی و یک ناو جنگی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده‌اند، سنتکام این ادعا را رد کرد.
  5. تحریم گسترده جمهوری اسلامی در اولویت مصوبه امنیت ملی ایالات متحده
  6. مسئله هسته‌ای ایران دوباره درصد اخبار؛ آمریکا هرگونه مذاکره مستقیم با تهران را رد کرد
  7. رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت گزارش دادند که سران جمهوری اسلامی بعد از حمله منتسب به اسرائیل، بلافاصله پدافند آسیب دیده را با یک پدافند «متفاوت و ناسازگار» جایگزین کرده‌اند تا تاثیر این حمله را پنهان کنند.
  8. گزارش عفو بین‌الملل از نگاه رها بحرینی: نقض حقوق بشر در ایران شدیدا نگران کننده است
  9. روسیه قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت را برای پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا، وتو کرد؛ اقدامی که به گفته آمریکا نشان می‌دهد مسکو احتمالا چیزی برای پنهان ‌کردن دارد.
  10. مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانس خبری  گفت که در چارچوب قانون جدید بودجه و  اختیارات جدیدی که کنگره به دولت داده است فشارهای بیشتری بر  جمهوری اسلامی وارد خواهد شد. 
  11. قاسم بعدی: حکم صادره بر علیه توماج صالحی نشاندهنده درماندگی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است
  12. اگر شما خبرهای روز از آمریکا، ایران و جهان را در بخش شامگاهی دیده باشید، بی‌شک برای مطلع شدن از به روزرسانی‌های آن خبرها و خبرهای تکمیلی باید به سراغ خبرهای شبانگاهی بروید. خبرهای این بخش به تکمیل کردن خبرهای شامگاهی می‌پردازد و ۱۱ شب به وقت ایران به مدت نیم‌ساعت پخش می‌شود.
  13. مذاکرات برجام از سوی آمریکا بایگانی شده یا به جریان افتاده است؟ پاسخ ودانت پاتل
  14. شاهزاده رضا پهلوی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در گفتگویی با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت ایران بایستی تا به حال به ژاپن دومی در خاورمیانه تبدیل می‌شد؛ اما در عوض، کره شمالی دوم در خاورمیانه شده است.
  15. تصویب تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی در بسته اولویت‌های ملی آمریکا
  16. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است با توجه به حجم ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران، جمهوری اسلامی فقط ممکن است چند هفته تا ساخت سلاح هسته‌ای فاصله داشته باشد. از سوی دیگر جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ساعات نخست بامداد امروز با انتشار ویدیویی تلویحاً اشاره کرد که اگر کشورهایِ به قول او دشمن، بخواهند جمهوری اسلامی را تهدید به حمله اتمی بکنند، امکان تغییر نظر علی خامنه‌ای و فتوای او در مورد ممنوعیت سلاح هسته‌ای وجود دارد و حکومت به این توانمندی رسیده که به سمت ساخت بمب اتمی برود.
  17. فعالان سیاسی و مدنی: مردم ایران با این سرکوب‌ها دست از تلاش برای رهایی برنمی‌دارند
  18. ایالات متحده ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام علیه توماج صالحی، آن را «نمونه دیگری از نقض هولناک و فراگیر حقوق بشر توسط رژیم در ایران» دانست.
  19. در پی نگرانی‌ها برای ترانه علیدوستی به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته پس از آزاد شدن از زندان، وکیل این بازیگر سرشناس می‌گوید پزشکان علت بیماری او را «یک تداخل دارویی» دانسته‌اند.
  20. شماری از ایرانیان مقیم فرانکفورت عصر چهارشنبه ۵ اردیبهشت با تجمع در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت به حکم اعدام توماج صالحی اعتراض کردند و خواستار قطع روابط دیپلماتیک آلمان با جمهوری اسلامی شدند.