برسم ادب نصیحتی صادقانه از جنس مردم سرزمین های لرنشین؛
 
بیاید اول از هرچیز ، بر گردن تمام جوانان ازادیخواه پیشتاز در مبارزه سخت و کمرشکن کنونی ،مدال افتخار «عدالتخواهی » بیاویزیم.
دوم، شخصیتهای شناخته شده و با تجربه که اعتباری را در مله خود به هر دلیلی پیدا کرده اند ، بیایند از آن اعتبار در مقابل شنوندگانشان پیوسته و تکراری در شرایط برزخی کنونی و تنگی وقت، تومار اخلاق از جنس کلاسیک جامعه شناسانه برای توجیه بی عملی خود ردیف نکنند(عرض خود میبری و زحمت ما میداری ، ای مگس در جولانگه سیمرغ … ) که بواقع وقت تنگ است و باقی مانده عمر نمی ارزد به هزار بار، خیانت به وظیفه!
سوم ، بخشی از اپوزیسیون مطرح و دارای رادیو و تلویزیون از نوع وابسته و مستقل وووو که میفرمایید ،سرنگونی از نوع نرمک نرمک و مخملین هستید و فکر میکنید تاریخ در روسیاه کردن بشما رحم می‌کند ! بدانید که شما ، در دخیل بودن برای بخاک سیاه نشاندن کل ایران و زمین گیرکردن « اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بالاخص فرهنگی» مردم برای تن دادن به یک زندگی زبونانه ، درنگ می‌کنند تاریخ نویسان؟
فراموش نکنیم ، این دشمن با نشان دادن ظاهری از نوع پلنگ ، اما زخمی نیمه جان بدر برده از خیزش انقلابی ۱۴۰۱ ، که علاوه بر پیری و فرتوتی بسیار ، اما در امر حفظ منافع کثیفش با تجربه است ، همین پلنگ فرتوت، تنها و تنها یک گربه دست آموز بیش نیست برای اربابانش که از درون کنفرانس گوادلوپ این جانور را بیرون کشیده اند .
. دشمن مشترک و اربابش از ترس تفکرات آگاهانه برای آزادی و عدالت از جنس « برابری زن و مرد ، برابری حقوق انسانی » آنهم از یک نوع منحصربفرد ۱۴۰۲ برابر با ۲۰۲۳ میلادی که تنها یک مثالش کمک کشورهای منطقه برخلاف لاف جنگ زرگری با ملاها از هیچ کوششی برای مهار رشد و گسترش خیزش مترقی مردم ایران به رهبری جوانانش ، حتی بقیمت آتش زده شدن سفارت ، پرچم و کنسول ووو در تهران ، توسط حزب الله جمهوری اسلامی ( منتاژگر ماهر پهباد و موشک با لوازم پیشرفته دنیای سود و سرمایه)حاکم بر ایران ، دریغ نکرده و نمیکنند ، لذا این وحشت زدگان رختخواب خود از بی پایانی این آتشی که بر خرمن بنیادگرایی دینی در منطقه افتاده ، بر در موال پهن کرده اند .
تاریخ انقلابات و تحولات بزرگ بین المللی را با دقت بخوانیم و تجربه بگیریم . فراموش نکنیم برای این گرگ گرسنه قدرت برایشان فرق نمیکنه کدام حیوان ضعیفتر از خودش اول بدامش میافتد و دریده می‌شود !
تجربه ۴۴ سال حاکمیت ننگین ملاها و پاسدارانشان ثابت کرده که ؛«گنجیشک دستمان را به امید باز(عقاب) در آسمان رها نکنیم. »
بس کنیم ادعا و خود فریبی را که با ، یک ویترین دراماتیک من ‌و شما میایم با یک فرهنگ گرفته شده از تعزیه( در فرصت مناسب نقدی بر این فرهنگ مخرب را منتشر خواهم کرد) برای گرفتن اشک از مخاطب از داشتن این درد مشترک که شب و روز مردم ستمدیده با آن زندگی می‌کنند و بیان ما تکرار مکرراتی در حد نمک بر زخم پاشیدن بجای ارائه درمان است ! از نگارنده گفتن و از شما نشنیدن که اینگونه عصاری کردن شما بزودی ، در یک سرفصل تاریخی و مهم از رنگ خیزش ۱۴۰۱ با رمز « مهسا» در مقابل بدیلش فر‌و خواهد ریخت.
هشدار؛
این صاحبان دنیای سود و سرمایه در این بازی خطرناکی که شروع کردند و با وقاحت ادامه داده اند، اگر آگاهان جامعه هشیار نباشند، آنها میخواهند « بگونه ای ببازند که هیچ کسی برنده نشود » این
است و ولاغیر .
فعال حقوق بشر در تبعید
یدی جدیدی لرستانی
برگرفته از صفحه فیس بوک همراه و همتبار عزیزمان جناب اقای لرستانی جهت درج در سایت www.lorabad.com