توماج صالحی لر بختیاری تبار، رَپِر زندانی، ۲۷ آبان امسال‌ «پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی ومقاومتی سترگ در مقابل شدیدترین شکنجه ها، و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس» به قید وثیقه آزاد شد اما تنها ۱۲ روز  با افشای اینکه حتی نیروهای سرکوبگر هم بصورت اعتقادی با جنبش اعتراضی همراه هستند و ماندنشان در چهارچوب این سیستم تنها بخاطر عواقب خطرناک برای خود و خانواده هایشان است. لذا بعد و پس از انتشار ویدئویی که در آن شکنجه‌ شدنش در زندان را شرح می‌داد، با «ضرب‌وشتم» بازداشت شد.

این خواننده مبارز و نترس که در کف خیابانهای ایران به مبارزه مستقیم با دیو بنیادگرایی چنگ در چنگ میجنگد ، در طول اعتراض‌های سال ۱۴۰۱ به مدت طولانی از معترضان حمایت می‌کرد و به همین دلیل نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در دادگاه انقلاب محاکمه شد.

نرگس محمدی: توماج  «موسیقی متن» جنبش زن ، زندگی ،آزادی است.

امیرسالار داودی: بعنوان یک حقوقدان اسیر میگویم،حکم اعدام توماج صالحی «وقاحت قضایی» است.

کاوه یغمایی، خواننده و آهنگساز، نیز با انتشار پستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: «بدون جنگ پیروزی اتفاق نخواهد افتاد. سر مار در انتظار شمشیری تیز و مشت‌هایی مصمم است. در صورت بی تفاوتی، دیکتاتور به سراغ من هم خواهد آمد. بنابر این برای آزادی و استقلال اندیشه می‌جنگم. جمهوری جنایتکار و فاسد اسلامی، توماج عزیز، هنرمند شجاع ایران را آزاد کنید.»

ادامه اخبار از اعمال جنایتکارانه رژیم مافیایی نظامی اقتصادی جمهوری اسلامی حاکم بر ایران

وکیل ترانه علیدوستی: پزشکان علت بیماری‌اش را «یک تداخل دارویی» تشخیص داده‌اند

همسر صدیقه وسمقی: او بینایی خود را از دست داده است

هشدار درباره احتمال اجرای حکم اعدام رضا رسایی: جان او بیش از هر زمان دیگری در خطر است

جنبش رهایی بخش لرستان از تمام فراخوانهای داخلی و خارچی علیه جمهوری اسلامی حمایت میکند و از همه لرهای آگاه و مبارز در هر سطح و موقعیتی که هستند بالاخص هواخواهان خود میخواهد که در تمام اشکال مبارزه علیه این رژیم فعالانه شرکت کنند.

جنبش رهایی بخش لر  www.lorabad.com